Okładka książki CorelDRAW X3 Książka CorelDRAW X3 jest jedną z pozycji serii „Dla każdego”. Tytuł serii w pewnym sensie określa odbiorcę tegoż podręcznika. Jest to dobra publikacja dla osób chcących rozpocząć pracę z tym programem. Podręcznik nastawiony jest przede wszystkim na praktykę, dlatego też zawiera wiele ćwiczeń i zadań. Poniżej zamieszczony wstęp nakreśla zakres poruszanej tematyki.

 

Wstęp

CorelDRAW służy do tworzenia dokumentów zawierających elementy graficzne połączone z tekstem. Pierwotnie twórcy programu zakładali, że będzie on służył do tworzenia ulotek, wizytówek, dyplomów czy prostych broszur. W chwili obecnej, a jest to już 13 wersja tego programu, zestaw narzędzi pozwala na tworzenie wyrafinowanych publikacji. CorelDRAW można wykorzystać do tworzenia plakatów, folderów, książek czy nawet stron internetowych. To umiejętności i wyobraźnia użytkownika decydują o możliwościach zastosowania pro-gramu.

 

Program CorelDRAW jest elementem pakietu CorelDRAW Graphics Suite X3 zawierającego także: CorelPHOTO-PAINT (edycja fotografii), CorelTRACE (zamienia fotografię na klipart), CorelCapture (tworzy zrzuty ekranu) oraz Corel R.A.V.E (animacje osadzane na stronach internetowych).

 

Innymi programami w tej kategorii są Adobe Illustrator czy Micrografx Designer. Doświadczenie zdobyte podczas pracy z jednym z nich, łatwo można zastosować w pozostałych.

 

Z książką tą nauczysz się:
» co to jest grafika wektorowa i jakie ma zastosowanie;
» do czego służą poszczególne elementy programu;
» jak tworzyć i przekształcać obiekty;
» jak nadawać kształtom wypełnienia (kolory, gradienty);
» co to jest krzywa w grafice wektorowej;
» tworzyć napisy ozdobne i ramki tekstowe;
» co to są warstwy i jak je wykorzystać.

 

W książce zamieszczono szereg ćwiczeń. Większość z nich jest rozwijana w ramach kolejnych rozdziałów, dlatego powinny być wykonywane na bieżąco. Książka ta zakłada, że czytelnik ma opanowane podstawowe umiejętności posługiwania się komputerem z systemem Windows.